حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

چگونه برای جراحی آماده شویم؟

چگونه برای جراحی آماده شویم

چگونه برای جراحی آماده شویم؟

این سوال که چگونه برای جراحی آماده شویم، پرسشی است که هر فردی پیش از عمل جراحی ممکن است با آن مواجه شود. همه ما بر این باور هستیم که زمانی که احتیاج به عمل جراحی داریم، جراح مهم‌ترین نقش را در حفظ سلامت ما ایفا می‌کند. اما باید به این نکته نیز توجه کرد که نقش خود بیمار هم بسیار مهم و حیاتی است. زمانی که شما برای جراحی هماهنگی‌های لازم را انجام داده‌اید و زمان جراحی و پزشک جراح را انتخاب کرده‌اید، وارد مرحله تازه‌ای می‌شوید. شما به عنوان بیمار باید بدانید که دو مرحله آماده سازی قبل از عمل و مراقبت‌های بعد از عمل، مراحل بسیار حیاتی هستند و نقش مهمی در نتیجه جراحی شما خواهند داشت. زحماتی که در این مراحل می‌کشید، تاثیر مستقیم در تسریع مدت زمان بهبودی شما بعد از انجام عمل جراحی دارد. در ادامه به نکات مهمی در مورد اینکه چگونه برای جراحی آماده شویم، اشاره خواهیم کرد.

۱- به سلامتی خود اهمیت دهید

هرچقدر با سطح سلامت بالاتری وارد اتاق عمل شوید، با قدرت و سلامت بیشتری هم از آن خارج خواهید شد. جهت تقویت سلامتی خود نیاز به تمرکز روی سه موضوع دارید: تغذیه سالم، ورزش و نکشیدن سیگار.

  • تغذیه سالم: این موضوع بسیار حیاتی و مهم است. سعی کنید تغذیه‌ای سرشار از پروتئین و سایر موارد مفید مانند (ویتامین : ث،د،زینک و کلسیم) داشته باشید. حتی بعضی از جراحان برای جراحی‌های خاص، لاغری یا رعایت نوع خاصی از رژیم غذایی را به بیمار پیشنهاد می‌کنند.
  • ورزش: ورزش مداوم و سبک تاثیر مستقیم در بهبود سریعتر شما بعد از عمل جراحی دارد. اگر قبل از این ورزش هوازی را دنبال نمی‌کردید، توصیه می‌شود که ورزش هوازی سبکی را قبل از عمل خود انجام دهید. این کار مراحل بهبودی بعد از عمل شما را تسریع می‌کند.
  • سیگار نکشیدن: ترک سیگار را حتما جدی بگیرید؛ زیرا در طولانی مدت اثرات مخربی بر روی سلامتی شما خواهد داشت. افراد سیگاری پس از انجام جراحی در خطر بیشتری هستند؛ زیرا رگ‌های آن‌ها باریکتر و جریان خون با سختی بیشتری جاری می‌شود.

غذای سالم

۲- از نظر مالی آماده باشید

مورد دیگری که آمادگی برای جراحی را بالا می‌برد، آمادگی مالی است. عمل جراحی به تنهایی استرس‌های خاص خود را به همراه دارد. زمانی هم که به بحث‌های مالی قبل و بعد از آن فکر کنید، استرسی جداگانه شما را فرا خواهد گرفت. در ادامه راهکارهایی برای رفع این چالش ارائه خواهیم کرد:

  • مطرح کردن موضوع با محل کار یا بخش منابع انسانی: در مورد مدت زمان لازم برای گرفتن مرخصی و مدت زمانی که برای بهبودی بعد از عمل لازم می‌باشد با بخش مربوطه محل کار خود هماهنگی‌های لازم را به عمل آورید.
  • مشاوره با دکتر: جهت انجام آزمایش‌های لازم، قبل و بعد از عمل جراحی و مشخص شدن اینکه کدام بخش از هزینه‌ها توسط بیمه شما پرداخت خواهد شد و کدامیک را می‌بایست از جیب خود پرداخت کنید با پزشکتان مشورت کنید.
  • مشاوره با شرکت بیمه: در مورد اینکه چه مواردی توسط بیمه پرداخت و کدامیک توسط خود شما پرداخت می‌شود با مراکز بیمه نیز مشورت کنید.
  • تامین منابع مالی لازم: با توجه به اینکه عمل جراحی به طور کلی پروسه هزینه بری است، تامین منبع مالی کافی از اقدامات مهم برای کسب آمادگی برای جراحی و آرامش خاطر است.

۳- آمادگی برای جراحی با درخواست کمک از خانواده و دوستان

  • با اعضای خانواده یا آشنایان جهت مراقبت از کودک خود هماهنگی‌های لازم را به عمل آورید.
  • با همکاران خود یا شخصی که قرار است در نبود شما کارهای شما را انجام دهد، هماهنگ باشید و تمام اطلاعات لازم را به او منتقل کنید تا در نبود شما هیچ مشکلی در محل کارتان بوجود نیاید.
  • با دوست یا عضوی از خانواده هماهنگ کنید که بعد از مرخص شدن از بیمارستان شما را به محل زندگیتان منتقل کند و بین ۱ یا ۲ روز پیش شما بماند. هیچوقت بیهوشی حین عمل را دست کم نگیرید و به هیچ وجه خودتان رانندگی نکنید؛ زیرا خطرات احتمالی آن بسیار جدی و جبران ناپذیر می‌باشد.
  • در صورتی که احتیاج به کمک و پرستار دارید با موسساتی که پرستار به محل اعزام می‌کنند، تماس گرفته و شرایط و نیازهایی که توقع دارید بعد از عمل جراحی برای شما برطرف شوند، برای آن‍‌ها به صورت کامل و واضح توضیح دهید.
  • در صورت نیاز به انجام فیزیوتراپی، هماهنگی‌های لازم را با مرکز مدنظر انجام دهید تا در زمان مناسب مراجعه کنید.

درخواست کمک از خانواده

۴-آمادگی برای جراحی با جمع آوری هوشمندانه وسایل

  • اگر بعد از جراحی لازم است که در بیمارستان بمانید، تمام وسایلی که به آن‌ها احتیاج دارید را بردارید تا به پرسنل بیمارستان یا هرکسی جهت تامین آن نیازمند نشوید. وسایلی مانند لباس راحت، لوازم بهداشتی، دارو و وسایل تفریحی.
  • بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید تا تمام وسایل لازم خود را به همراه داشته باشید، آماده کردن لیستی از لوازم موردنیاز قبل از بستن ساک خود می‌باشد تا در زمان جمع‌آوری دچار سردرگمی نشوید.
  • لوازمی از قبیل جواهرات، کارت اعتباری و پول نقد را به همراه نداشته باشید. اگر برای کار خود احتیاج به لپ تاپ دارید حتما از قبل با پرستاران هماهنگ کنید که جای مناسبی برای نگهداری آن داشته باشند.
  • در نهایت فراموش نکنید که مدارک بیمه، کارت ملی و لیست داروهای لازم خود را به همراه داشته باشید.

منبع

https://www.verywellhealth.com

مقاله مرتبط: چگونه کودکان را برای جراحی آماده کنیم؟

امتیاز کاربران
[تعداد نظرات: ۱ میانگین نمره: ۵]
ارسال دیدگاه
مقایسه محصولات

0 محصول

مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول